نگاهي به تاريخچه روز جهاني معلم
قاتی پاتی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد.




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 2000
بازدید کل : 213190
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1

نويسندگان
علی

 

سازمان جهاني يونسكو با مشاركت سازمان جهاني كار (ILO) در سال 1966، 5 اكتبر مصادف با 13 مهر را به عنوان روز جهاني معلم به دنيا معرفي كرد و در اين روز اهميت تدريس و آموزش بيش از پيش شناخته شده ، به مجامع و محافل تحصيلي و رفاهي معلمان بيش از پيش تكريم شد. روز معلم يادآوري مي كند كه معلمان همان كساني هستند كه در اذهان دانش آموزان انگيزه و عشق به زندگي و مبارزه با آن را شكوفا مي كنند. همواره بايد به خاطر داشته باشيم كه بسياري از مردان و زنان بزرگ ، موفقيت هاي چشمگير خود را مرهون زحمات بي دريغ معلمانشان هستند.
    
پس از جهاني شدن روز معلم ، بسياري از كشورها تحت تاثير قرار گرفته ، با حمايت سازمان جهاني يونسكو، تسهيلاتي را كه براي معلمان خود در نظر گرفته اند قانونمند كردند. به طور مثال كشور كانادا، بالغ بر 100 ميليون دلار به برقراري كلاس هاي آموزشي و امكانات ويژه يي براي دانش آموزان و ارتقاي سطح كيفي دانش معلمان «اونتاريو» كانادا اختصا داد.به گفته معاون آموزش شهر اونتاريو، معلمان فرهيخته و باتجربه در روندتحصيلي دانش آموزان بسيار تاثيرگذار هستند. از اين رو كشور كانادا، معلمان تحت پوشش خود را توسط آموزش استراتژي هاي نوين تدريس و همچنين حمايت هاي مالي به فعاليت در اين زمينه تشويق مي كند. به عقيده وي معلماني كه از لحاظ مالي در موقعيت مطلوبي به سر نمي برند، عموما در زمينه تدريس نيز چندان موفق نيستند.
    
بخوبي مي توان دريافت كه شرايط اقتصادي معلمان با نحوه تدريس آنها ارتباط مستقيم دارد. حرفه «تدريس » در كشور كانادا يكي از مطمئن ترين و امن ترين مشاغلي است كه طرفداران بسياري نيز دارد. خصوصا پس از تصويب روز جهاني معلم از سوي يونسكو، حمايت دولت از معلمان مضاعف شد.يكي از برجسته ترين امكاناتي كه از آن زمان تاكنون در اختيار معلمان كانادايي قرار گرفته ، دوره هاي تربيت معلم است . اين دوره ها كه به تي .تي .سي (TTC) معروف هستند، معلمان را به تناسب مقاطعي كه در آن تدريس مي كنند آموزش مي دهد و آنها را با شيوه هاي نوين تدريس آشنا مي سازد.در ميان تمامي ايالات و شهرهاي امريكايي ، معلمان «هاوايي » نسبت به ديگر معلمان از وضعيت شغلي و مالي خود احساس رضايت بيشتري مي كنند. حقوق مكفي ، شرايط و امكانات لازم ، همچنين دوره هاي آموزشي پيشرفته براي معلمان از ويژگي هايي است كه معلمان هاوايي را بيش از پيش به اين حرفه وفادار نگاه مي دارد.
    
پيش از اين ، هاوايي هر ساله از 1350 نيروي معلم جديد كمك مي گرفت چرا كه به دليل شرايط نامساعد مالي و كمبود امكانات تحصيلي معلمان ، حرفه خود را ترك مي كردند. تعدادي از آنها نيز بازنشسته شده اند و مجبور به ترك تدريس بودند. اما اكنون وضعيت به كلي تغيير كرده و سيستم آموزشي هاوايي در قالب پيشرفت هاي جديد و مطلوب خود، معلمان را به تدريس ، تشويق مي كند. با تحقيقاتي كه در سال 1977 به دست آمد حقوق معلمان هاوايي كمترين ميزان را در ميان ديگر ايالات امريكايي به خود اختصا داده بودند اما از سال 2001 به بعد، تغيير سيستم آموزشي وضعيت معلمان را به كلي دگرگون كرده است .در روز جهاني معلم ، 13 مهر، هر ساله دانش آموزان سراسر دنيا روز معلم را جشن مي گيرند. دانش آموزان هاوايي نيز در پارك محلي بزرگي واقع در ميدان اصلي شهر جمع مي شوند و حلقه هاي گل ، فانوس هاي رنگي ، بسته هاي كادوشده و لوح هاي تقدير، رنگ و بوي ديگر به جشن آنها مي بخشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: